• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Chanser till bolån och gömda skulder..

froggen

Ny medlem
Poäng: 2
Blev medlem
29 Augusti 2016
Meddelanden
1
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Ååh jag är så arg på mig själv och nervös.

Har blancolån på 550' och kortkredit på 95'. Bra inkomst och inga anmärkningar.

Nu ska vi köpa lgh, jag och sambo, och han vet inte om mina skulder :( Och banken sa att gränsen på blancolån är på 500'!!! Oavsett vem som står på dem och om kalkylen går ihop så kan jag inte vara med på lånet om jag har över 500' och det vet inte sambon om nu... SUCK!

Jag kan INTE berätta, skäms så mycket. Jag ska dock lösa tror jag med släkting. Men om jag kommer under 500', kommer banken berätta om skulderna för min sambo?? Eller det är väl privat för min del, även om vi får lånelöfe och allt går igenom?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 835
Mottagna reaktioner
7 211
Poäng
4 807
usch, förstår att du är nervös, sånt är inte kul!
När jag och min sambo ordnade med bolånet så pratade vår bankman ganska öppet om vad vi hade för inkomster och skulder och vi var där tillsammans så hon betraktade oss som ett.
 

filla

Ny medlem
Poäng: 2
Blev medlem
30 Augusti 2016
Meddelanden
2
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Jag har nu berättat för min sambo. Helvetet bröt lös men vi har löst det och jag kommer kunna lösa alla blancolån och baka in i ett obelånat fritidshus. SKÖNT!

Min kortkreditskuld är dock kvar, kan banken säga ngt om den? Alt. Kan man be banken att inte nämna denna för sambon? Eller tycker de att det är fel (vilket det är såklart) men struntar de i sådant?
 

AW89

V.I.P
Poäng: 217
Blev medlem
27 Maj 2015
Meddelanden
637
Mottagna reaktioner
67
Poäng
217
Jag har nu berättat för min sambo. Helvetet bröt lös men vi har löst det och jag kommer kunna lösa alla blancolån och baka in i ett obelånat fritidshus. SKÖNT!

Min kortkreditskuld är dock kvar, kan banken säga ngt om den? Alt. Kan man be banken att inte nämna denna för sambon? Eller tycker de att det är fel (vilket det är såklart) men struntar de i sådant?
Om du berättat om första delen å ni lyckats lösa det, är det då inte skönare att komma ut med hela sanningen? Alla kort på bordet å berätta om kortkrediten också? Bara en tanke så man börjar på ren ruta tillsammans. :)
 

turnaround

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 777
Moderator
Blev medlem
10 Februari 2014
Meddelanden
2 322
Mottagna reaktioner
821
Poäng
777
Om du berättat om första delen å ni lyckats lösa det, är det då inte skönare att komma ut med hela sanningen? Alla kort på bordet å berätta om kortkrediten också? Bara en tanke så man börjar på ren ruta tillsammans. :)

Hade så klart varit att föredra, men frågan är om det kan komma något gott av det nu, när det undvikits trots att korten låg på bordet (så tolkar jag läget?).

Du kan inte be banken undvika att nämna det, du kan hoppas på att det inte blir fokus på det. Om bankens kalkyl går ihop med dessa kortskulder har de ingen anledning att tala specifikt om dem, utan det är om det är dessa det står och faller med. Syns allt hos UC?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp